Sport

Senioren Futsaltoernooi Wymbrits in ere hersteld

SNEEK - Een oude traditie wordt weer opgepakt. Voor het eerst sinds vele jaren wordt er weer een futsaltoernooi voor seniorenteams uit de voormalige gemeente Wymbritseradiel (nu Sudwest Fryslân) georganiseerd. Het toernooi bestond al als jeugdtoernooi, dat vandaag voor de 31e keer van start gaat in de Sneker Sporthal. Nu is er dus een seniorentoernooi aan toegevoegd.

Afbeelding
SNEEK - Een oude traditie wordt weer opgepakt. Voor het eerst sinds vele jaren wordt er weer een futsaltoernooi voor seniorenteams uit de voormalige gemeente Wymbritseradiel (nu Sudwest Fryslân) georganiseerd. Het toernooi bestond al als jeugdtoernooi, dat vandaag voor de 31e keer van start gaat in de Sneker Sporthal. Nu is er dus een seniorentoernooi aan toegevoegd.

De deelnemende teams zijn: Nijland (3e klasse A), TOP’63, (3A), IJVC (4A), Scharnegoutum (5A), Woudsend (5A), Oudega (5A), HJSC (5A) en Blauwhuis (zondag 5A). Helaas heeft Heeg (4A) zich af moeten melden in verband met een feestavond van de club.

Zaterdagavond om 18:45 vindt de loting plaats in de kantine van de Sneker Sporthal. Er worden 2 poules geloot (4 ploegen per poule), waarna er om 19:00 uur begonnen gaat worden met de openingswedstrijd. Daarna volgt de finaleronde met de beste teams. Omstreeks 23:00 uur klinkt, als alles volgens planning verloopt, het laatste fluitsignaal, waarna er ruimte is voor een gezellige nazit. Publiek is van harte welkom. De organisatie van de Wymbrits Cup 2013 is in handen van Piet Jan Nauta (aanvoerder vv HJSC), Arjen Hoekstra (trainer TOP’63) en Erik Beuckens (trainer vv HJSC).

Afbeelding