Sport

Oranjefeest bij Café De Kroon na 5-1 zege: ‘Ut liekt wel Sneekweek’

Door: Ynte Dragt

SNEEK - Honderden Oranjefans zagen zaterdagavond bij Café De Kroon hoe het Nederlands elftal op het WK met 5-1 won van Zweden. Via grote tv-schermen werd de wedstrijd gevolgd en na afloop was de ontlading groot. De drukte en gezellige sfeer bij De Kroon deden al denken aan de komende Sneekweek.

Café De Kroon, was zaterdagavond het middelpunt van een Oranjefeestje
Café De Kroon, was zaterdagavond het middelpunt van een Oranjefeestje Foto: Instagram Café De Kroon

Ook Sneker Jan Noorderwerf genoot ter plekke in het Houston Stadium van de overtuigende zege. Het Oranjelegioen, met onder anderen een deel van de koninklijke familie, vierde uitbundig feest. Zowel in Houston als in Sneek overheerste trots en optimisme na de klinkende overwinning.

Klinkende cijfers op het immense scorebord van Houston Stadium
Klinkende cijfers op het immense scorebord van Houston Stadium (Foto: Jan Noorderwerf)