Sport

ONS JO11-1 verzekerd van kampioenschap in de hoofdklasse na 3-6 winst op SC Franeker

Door: Ynte Dragt

SNEEK - Op een zonnige zaterdag in september trapten de jongens van het kersverse ONS JO11-1 hun eerste wedstrijd van het seizoen af tegen Sneek Wit Zwart. Hoewel ze nog aan elkaars spel moesten wennen, wisten ze de wedstrijd winnend af te sluiten. Wat toen nog niemand kon vermoeden: dit was pas het begin van een indrukwekkende reeks.

ONS JO11-1 kampioen van de hoofdklasse
ONS JO11-1 kampioen van de hoofdklasse Foto aangeleverd

Na een ijzersterke eerste fase promoveerde het team vanuit de tweede naar de eerste klasse, met een doelsaldo van ruim boven de 100! Ook daar bleven de overwinningen komen, wat hen na de winterstop zelfs een plek in de hoofdklasse opleverde. Dankzij hard werken, goed samenspel, bevlogen begeleiding en de vele trouwe supporters konden de ONS’ers zich na afloop van de derde fase opnieuw kampioen noemen.

In de vierde en laatste fase mochten de jongens opnieuw uitkomen in de hoofdklasse. En hoe: met slechts vijf wedstrijden wisten ze ongeslagen het kampioenschap veilig te stellen — de vierde titel van het seizoen! In de woorden van de jongens zelf; “Goed werk, boys!”

Volgende week nog één laatste wedstrijd te gaan voordat het seizoen sluit; LSC thuis, de Sneker derby! 

ONS JO11-1 kampioen van de hoofdklasse