Cultuur en uitgaan

Stedelijk Muziekkorps Sneek kiest voor vernieuwing met eerste vrouwelijke voorzitter en nieuw bestuur

Door: Isa Wessels

SNEEK - Het Stedelijk Muziekkorps Sneek, een vereniging met een rijke historie van maar liefst 104 jaar, slaat een nieuwe weg in. Voor het eerst in haar bestaan staat er met Jantine Slippens een vrouw aan het roer als voorzitter. Tegelijk is er sprake van een bestuurswisseling, waarbij het huidige bestuur volledig uit vrouwen bestaat.

Afbeelding
Foto: R.Mors

“Die samenstelling is niet zozeer een doel op zich, maar een resultaat van betrokken en ervaren leden die al jaren meedraaien binnen de vereniging.” Het nieuwe bestuur benadrukt daarbij nadrukkelijk dat iedereen welkom is: betrokkenheid en inzet zijn leidend, niet wie je bent.

Betrokkenheid en toewijding 

Jantine Slippens volgt Bob Somsen op, die jarenlang hét gezicht van de vereniging was. Met grote betrokkenheid, toewijding en energie heeft hij een stevige basis gelegd onder het muziekkorps. Zijn inzet en leiderschap worden breed gewaardeerd binnen de vereniging. Bij zijn afscheid werd hij dan ook nadrukkelijk bedankt voor alles wat hij heeft betekend.

“Bij de overdracht gaf Bob Somsen zijn opvolger twee kernboodschappen mee: “zaken regelen in harmonie” en “blijven verenigen” woorden die richting geven aan de toekomst van de vereniging.”

Vernieuwing 

De bestuurswisseling volgt op een eerdere belangrijke stap: vorig jaar werd met Theo Brouwer een nieuwe dirigent aangesteld. Samen markeren deze ontwikkelingen een periode van vernieuwing, waarin het Stedelijk Muziekkorps Sneek bouwt aan de toekomst met behoud van haar rijke tradities.

Met deze nieuwe energie wil de vereniging zich verder ontwikkelen als een plek waar muziek, verbinding en plezier centraal staan. Het bestuur roept leden en betrokkenen op om actief te blijven bijdragen en samen te bouwen aan een sterke, toekomstbestendige vereniging.